حاکمیت شرکتی در پاسارگاد ; چارچوبی برای شفافیت ، پاسخ گویی و ارزش آفرینی
در سالهای اخیر، شرکت گروه سرمایهگذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (پاسارگاد)، با درک عمیق از اهمیت پیادهسازی اصول حاکمیت شرکتی در ساختار هلدینگهای سرمایهگذاری، رویکردی نظاممند و مبتنی بر شفافیت، مسئولیتپذیری و صداقت مدیریتی را در تمامی سطوح خود نهادینه کرده است.
مدیران این مجموعه، با طراحی و اجرای دستورالعملها، ساختارهای تصمیمسازی، فرآیندهای کنترلی و هنجارهای فرهنگی در چارچوب حاکمیت شرکتی، در پی آن هستند تا ضمن حفظ و صیانت از منافع مالی شرکت، گامهایی مؤثر در مسیر پیشرفت پایدار، ارتقای عملکرد و خلق ارزش افزوده برای سهامداران بردارند.
اصول بنیادین حاکمیت شرکتی در پاسارگاد شامل موارد زیر است:
*تعریف روشن فرآیندهای تصمیمگیری و تضمین شفافیت در تمامی سطوح مدیریتی؛
*رعایت حقوق سهامداران و ایجاد سازوکارهای مؤثر برای تعامل سازنده با ایشان؛
*تبیین و توزیع دقیق مسئولیتها و اختیارات میان کلیه ارکان سازمان، اعم از هیئتمدیره، مدیران اجرایی و ذینفعان؛
*تقویت نظام پاسخگویی و تعهد به مسئولیت اجتماعی در راستای ارتقای اعتماد عمومی و جایگاه سازمانی
پاسارگاد با تکیه بر این اصول و تعهد به اجرای آن ها، مسیر حرفه ای و پایدار خود را با هدف توسعه هوشمند، اثربخشی مدیریتی و تعالی سازمانی دنبال می کند.